آموزش همراه با بازی فیزیکی و حرکتی در حین تدریس
بازی وار سازی آموزش ریاضی، علوم، فارسی، اجتماعی، زبان و ...
آموزش موضوعات درسی در بستر فعالیتها و پروژههای واقعی علمی و اجتماعی
وارد کردن عنصر تخیل در پروژهها و داستانه
انجام فعالیتهای کالسی بصورت گروهی در گروههای کوچک، متوسط و بزرگ
توجه مدرسه به سیرمستقل شدن بچههااز اوایل دبستان به پایههای باالتر بطوریکه خود آنها یادگیریشان را راهبری کنند.
سپردن برخی امور کالسی و مدرسهای به بچهها
طراحی محیط آموزش بطوریکه هر لحظه و هر مکان بتواند پیام آموزشی خویش را به درستی بیان کند. استفاده از نمادها بطور حداکثری
استفاده از موسیقی، شعر و ریتم هم بعنوان بستر آموزش و هم آموزش تخصصی آنها
توجه به عالیق مشترک بچهها و گنجاندن آنها در طرحهای درسی
استفاده از سبکهای تدریس متفاوت منطبق بر سبکهای یادگیری متفاوت بچهها؛ حضور روانشناس یادگیری: تحلیل و آنالیز ویژگیهای روانی دانشآموزان و استفاده از آنها در تدریس
توجه به بعد بیولوژیک یادگیری در برنامههای آموزشی و درسی
تمرکز بر برنامه درسی هرسشده و آنچه واقعا برای بچهها ضروری است.
تقویت مهارتهای شغلی و کسب و کار